Czterech mężczyzn w pomieszczeniu oraz kamera filmowa.

WYNIKI KONKURSU ŚLĄSKIEGO FUNDUSZU FILMOWEGO 2023!

Filmowa adaptacja opowiadania Olgi Tokarczuk, wzruszająca opowieść o uzdrawiającej mocy muzyki czy słodko-gorzki dokument o małżeńskich perypetiach to tylko kilka projektów, które, po podpisaniu umów koprodukcyjnych, otrzymają dofinansowanie w ramach tegorocznego konkursu Śląskiego Funduszu Filmowego, który w tym roku świętuje 15-lecie swojej działalności.

W połowie czerwca poznaliśmy wyniki tegorocznej edycji konkursu Śląskiego Funduszu Filmowego, którego celem jest finansowe wspieranie produkcji filmowej związanej z województwem śląskim tematycznie lub poprzez mie­jsce realizacji. W 2023 roku do Funduszu złożono 16 wniosków. Po weryfikacji formalnej do oceny ekspertów skierowano 12 tytułów: 8 filmów fabularnych, 2 dokumentalne i 2 animowane.

Komisja Śląskiego Funduszu Filmowego w składzie: Tadeusz Sławek – Zastępca Przewodniczącej Komisji Edukacji, Nauki i Kultury Sejmiku Województwa Śląskiego, Ewa Sadkowska – Dyrektor Instytucji Filmowej Silesia Film, Anna Szrama – Zastępca Dyrektora Instytucji Filmowej Silesia Film, uwzględniając rekomendacje ekspertów, zaprosiła do rozmów w przedmiocie koprodukcji następujące projekty:

Filmy fabularne:

  1. „Zima pod znakiem wrony”, reż. Kasia Adamik, prod. Wild Mouse Production: 307 500,00 zł brutto
  2. „Przez ścianę”, reż. Maciej Sobieszczański, prod. WFDiF: 246 000,00 zł brutto
  3. „China Sea”, reż. Jurgis Matulevicius, prod. Lava Films Sp. z o.o.: 184 500,00 zł brutto
  4. „Oktawa”, reż. Rafał Skonieczny, prod. Sarsadrilla: 61 500,00 zł brutto
  5. „Powódź”, reż. Martin Gonda, prod. Harine Films Sp. z o.o.: 61 500,00 zł brutto

Filmy dokumentalne:

  1. „Do ślubu”, reż. Daniel Stopa, prod. Kiosk Films Sp. z o.o.: 73 800,00 zł brutto

Filmy animowane:

  1. „Jesień”,reż. Wojciech Sobczyk, prod. Stowarzyszenie Kraków Film Klaster: 73 800,00 zł brutto

Środki posiadane przez Fundusz pochodzą z corocznej dotacji z budżetu Województwa Śląskiego oraz z wpływów uzyskanych z eksploatacji dofinansowanych wcześniej projektów. Funduszem zarządza Instytucja Filmowa Silesia Film w Katowicach.

LISTA EKSPERTÓW 2023

  • Lista ekspertów 2023
    pdf 90 kB pobierz

KWOTY DOFINANSOWAŃ 2023

  • Kwoty dofinansowań 2023
    pdf 2.41 MB pobierz

W 2023 roku Śląski Fundusz Filmowy obchodzi jubileusz 15-lecia swojego istnienia – To, prowadzone przez Instytucję Filmową Silesia Film, innowacyjne narzędzie finansowania produkcji filmowych realizowanych na terenie województwa śląskiego lub związanych z nim tematycznie powstało w 2008 roku jako pierwszy fundusz obejmujący obszar całego województwa i jako drugie tego typu narzędzie wspierania produkcji filmowej w Polsce. Od 2008 roku ze środków Śląskiego Funduszu Filmowego dofinansowano już 83 tytuły, które – zdobywając nagrody na najważniejszych festiwalach filmowych, zyskując uznanie krytyków i sympatię publiczności – na stałe wpisały się w krajobraz polskiej i światowej kinematografii.

Dzięki wsparciu Śląskiego Funduszu Filmowego powstały m.in. takie filmy jak kultowy „Jesteś Bogiem” (2012) Leszka Dawida, nagrodzony Europejską Nagrodą Filmową „Kongres” (2012) Ariego Folmana, „Chce się żyć” (2013) i „Jestem mordercą” (2016) Macieja Pieprzycy, „Gruba” Marii Zmarz-Koczanowicz, „Dolina Bogów” Lecha Majewskiego, nagrodzony na gdyńskim festiwalu „Obywatel Jones” (2019) Agnieszki Holland czy nominowana do trzech Oscarów „Zimna wojna” (2018) Pawła Pawlikowskiego oraz ostatnio: nagrodzony na 19. Festiwalu Filmowym Millennium Docs Against Gravity oraz na wielu polskich i zagranicznych festiwalach filmowych dokument „Lombard” (2022) Łukasza Kowalskiego, doceniony na Festiwalu w Wenecji pełnometrażowy debiut fabularny pochodzącego ze Śląska Damiana Kocura, czyli „Chleb i sól” (2022), nagrodzone na ostatnim Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych „Strzępy” (2022) katowickiej reżyserki Beaty Dzianowicz czy „Niebezpieczni dżentelmeni” (2022) Macieja Kawalskiego, którzy zdobyli Nagrodę Publiczności na 38. Warszawskim Festiwalu Filmowym, najnowszy dokument Ewy Ewart „Do ostatniej kropli” (2023) czy wreszcie – amerykańsko-brytyjsko-polska koprodukcja „Strefa interesów” (2023) Jonathana Glazera, która z tegorocznego festiwalu w Cannes wyjechała z dwiema nagrodami: Grand Prix oraz nagrodą FIPRESCI.

Filmy wsparte przez ŚFF obejrzało do tej pory w polskich kinach ponad 4 miliony widzów.

Zobacz takżeZobacz takżeZobacz takżeZobacz takżeZobacz takżeZobacz takżeZobacz takżeZobacz takżeZobacz takżeZobacz takżeZobacz takżeZobacz takżeZobacz takżeZobacz takżeZobacz takżeZobacz takżeZobacz takżeZobacz takżeZobacz takżeZobacz także
|